Olen liittynyt moneen facebook-ryhmään ja on ollut mielenkiintoista seurata kaikenlaisia keskusteluja. Monessa ryhmässä tosin taitaa mennä aina ns. some-raivon puolelle milloin mistäkin syystä.

Muutamassa ryhmässä ihmiset purkavat raivoaan hyvin avoimesti heti tapahtuman jälkeen:  "Sinä sika (rekisterinumero) ajoit autolla ohi ja näytit keskisormea!!!", olkoon tämä esimerkki yhdestä tyypillisimmistä. Ymmärrän hyvin, että moinen herättää suuttumuksen ja siihen on minullakin taipumusta, raivostua milloin mistäkin toisen ihmisen typeryydestä.

Mutta eräs huvittava piirre on näissä keskusteluissa ihan toistuvana teemana. Kun oikein halutaan alleviivata ihmisen typeryyttä tai sitä, miten törkeästi joku on käyttäytynyt, yleensä nuori nainen ilmoittaa syvästi paheksuen (en ole vielä miesten nähnyt ilmoittavan tätä järkyttävää tosiasiaa), että tämän törkeyden teki KESKI-IKÄINEN NAINEN! Ajatelkaa! Joku keski-ikäinen nainen siis kehtasi tehdä sitä sun tätä, että mikä se keski-ikäinen nainen kuvitteli olevansa! Siis keski-ikäinen nainen, hyi helvetti! Olen niin monet makeat naurut tästä saanut, että olen jo seonnut laskuista. Miten joku KESKI-IKÄINEN nainen kehtaa olla edes olemassa! Ei niillä ole oikeutta! Hyi! Ja sitten ne vielä erehtyy mokaamaan tolleen!

Vaan tämä keski-ikäinen nainen ei tästä mieltänsä pahoittanut. Lempeästi vaan huvittaa ja ehkä myös oma ammoinen nuoruus mielessä muistan miten itse joskus syyllistyin kenties samaan. Olin niin hirveän varma, ettei vanheneminen koske minua.

Jatketaan kuitenkin paheksumista ihan rauhassa sillä maailmassa tapahtuu paljon asioita, joita pitääkin paheksua.