- Mä rupesin seurustelemaan Pentin kanssa ihan vaan siksi, kun se oli niin turvallinen ja kiltti mies. Oli mulla hirvee homma kouluttaa se noin muuten mun tasovaatimuksia vastaavaksi..

- Eiks olekin kivaa, että on kunnollinen mies ja varsinkin kiltti? Ei oo niin sanottua, että ne aina olis...

- Joo ja joo... Ei tollanen toope tajua romantiikasta mitään! Ei mitään yllätyksiä ikinä, ei osteta kukkia mulle joka perjantai, ei yhtään mitään! Mä olen sanonut sille, että nyt saa tahti muuttua. Haluan juhlaa tähän hirveään arkeen. Meidän pitää alkaa kokemaan enemmän ja tehdä asioita. Että tällänen arki ei vie meitä eteenpäin.

- Mutta kyllähän Pentti aina remontoi kotona kaikki ja osaa vaikka mitä miesten hommia eikä sun tartte tehdä niitä. Hän on ystävällinen ja mukava tyyppi.

- Osaa korjata kyllä mutta mitä sitten! Mä tarviin Mr Bossin, joka tilaa mulle helikopterin ja ottaa mua lujaa kiinni hiuksista ja suutelee multa tajun pois jossain New Yorkin kattoasunnossa, jotain tollasta! Ei Pentti ole varsinaisesti mies, se on sellanen nöösipoika. Kyllä se tykkää meidän lapsista ja on kunnollinen isä mutta pitää olla jännitystä!

- No tota, käyhän Pentti töissä ja tuo kaikki rahat kotiin, sulla ei ole mitään hätää, voit ostella vaatteita ja käydä kampaajalla ihan vapaasti. Pentti kuljettaa sua aina mielellään joka paikkaan ja tukee sua kaikessa!

- Sehän se just on! Pentissä ei ole mitään yllättävää! Sen pitäis olla raffimpi, huomattavasti arvaamattomampi, sen pitäis jotenkin alistaa mua ja näyttää että se on mies. Mä tarviin naisena tiedon, että mä olen MIEHEN kanssa. Ois ihana kun Pentti käyttäis nahkahousuja ja ottais ison Carpe diem -tatuoinnin eikä haittais jos se kävis istuttamassa lisää hiuksia, sehän on ihan pälvikalju! Ja kyllä se sais vähän bodata käsivartta ja piilokorot olis poikaa, sehän on vaan 178 cm!

- Nyt kuule Pirjo mietihän vähän mitä puhut! Pentti on hyvin miellyttävä kaveri ja oikea ihannemies ainesta. Se kelpais kelle vaan! Se harrastaa lasten kanssa vaikka mitä, tekee teille ruokaa ja siivoaa ja pitää huolta vieläpä vanhemmistaan! Ei tollasia ole joka oksalla.

- Mutta kun toi on niin itsestään selvää! Nöö, nöö, nöö, saanko auttaa, avaanko oven, kaikki mummot se huomaa kaupoissa ja niitä taluttelee. Mutta MÄ! Mites mun kanssa?! Miksi se kuvittelee, että mulle riittää hellyys ja ymmärrys?! Mä haluan rajuutta, eläimellisyyttä, testosteronia, vaaran tunnetta! Itseasiassa, älä kerro tätä kellekään mutta mulla on ensi viikolla treffit yhden rokkarin kanssa. On se mua 25 vuotta nuorempi mutta se on vaan hyvä. Grrrr... Saa sekin poika maistaa vähän aikuista naista! Ostin just leopardi-kuvioisen paidan ja ihan sikamageet kimallelegginsit ja sairaan korkeet stiletit treffejä varten. Pitää varmaan leikkauttaa joku pirtsakka lyhyt tukka ja siihen violetti väri niin avot!

- Mites Pentti, jos jäät kiinni, miten teille käy?

- Se on niin tyhmä, ettei se mitään tajua.

----------

- Eukkosiko sitten lähti rokkarin matkaan?

- Kyllä. Tässä vaiheessa pitää todeta, että kiitos jeesukselle, että lähti. En olis enää kauaa jaksanut sitä vouhotusta. Joo että miehelle rusetti kaulaan ja tiukka ote sukukalleuksista, että naisen tahtiin on mentävä tai olisi paha vahinko käynyt.

- No jopas. Miten on arki lähtenyt käyntiin? Lapset, koti ja tolleen?

- Mikäs siinä. Rauha maassa kun ei tarvitse enää pelätä nahkahousujen ostoa. Poikaa käytän teatterikerhossa entiseen malliin ja tyttöä painonnostoharjotuksissa. Olen alkanut kuntoilla ja opettelen vaihteeksi indonesialaista keittiötä, melko maukasta ruokaa.

- Onko Pirjo soitellut?

- Kyyyllä se aina välillä soittaa ja kehuu miten kovaa menee miehen keikoilla. Hän elää kuulemma uutta nuoruutta ja viimeinkin hänella on Tosi Mies. Lapsille lähettää terveisiä että näkevät kevään korvilla. Nyt ei kuulemma voi kun pitää tukea miehen rock-uraa.

- Vai niin. Onhan se Pirjon elämä nyt vähän erilaista. Tuntuuko pahalta?

- Ei oikeestaan. On aika hankalaa olla parisuhteessa jos ei täytä toisen toiveita. Mitä vaan tekee niin ei käy. Kyllä siinä loppuu ideat. Näillä mennään päivä kerrallaan ja toivon heille onnea ja menestystä.

- Niinpä. Mites ite, ootko löytänyt ketään vierelle?

- Kyllä mulla tossa olis kiva nainen mutta vähän katellaan ensin rauhassa kun hänellä oli melko raju mies, joka lähti nyt kävelemään. Että kumpikin vedetään vähän henkeä ja sitten jos sitoudutaan niin ollaan tosissaan. Ensi viikolla on eka treffit.

----------

- Mites nyt menee, ei olla vähään aikaan nähty?

- Mikäs tässä, alettiin sen Riitan kanssa nyt hellustella ja hyvin menee siinä mielessä. Tulee hyvin juttuun lasten kanssa ja yhdessä touhutaan arjen juttuja.

- Kelpaatko sille ittenäs vai tilaako se sulle tatuoinnin?

- Hyvin kelpaa. Se joskus halaa minua ja sanoo, että olen hyvä mies. Se tuntuu hyvältä mutta oudolta kun ei oo sellaseen tottunut. Ajateltiin mennä kihloihin heti kun on ero selvä. Pirjo ei haluaisi enää erota mutta nyt on myöhäistä.

- Eikö se olis Pirjollekin hyvä että eroatte? Saisi olla virallisesti sinkku.

- Ei enää. Oli saanut jonkin taudin rokkariltaan ja löytänyt tämän uuden äijänsä jonkun miehen päältä sängystä. Oli mies paljastunut bi-seksuaaliksi eikä Pirjo kestänyt sitä. Eikä kuulemma jaksanut enää riidellä miehen kanssa kun sille ei käynyt mikään ja oli aina arvaamaton. Oli kuulemma narsistisen itsekäs se äijä.

- Toivottavasti Pirjo löytää jostain paremman kumppanin.

- Niinpä. Kyllä sellasiakin on.