"Kun nuorena miehenä aloitin rakennushommat, minua opetti vanhempi etelä-pohjalainen kirvesmies. Ensimmäisenä päivänä hän näytti minulle mittanauhan, jossa olin kohdalla 18 cm. Hän oli kohdalla 58 cm. Sitten hän näytti 80 cm kohtaa ja totesi, että tuskin hän näille mitoille pääsee ja sentit sen kun hupenee. Olin siinä vähän että höpöhöpö ja hehhehe. Ei nuoren miehen mieleen ulottunut elämän filosofiat kun oli kiire puuhailla kaikenlaista ja edessä oli ikuinen nuoruus ja mitäköhän kivaa elämä vielä tarjoaakaan...

Sitten tuli elettyä samaan kohtaan mittanauhaa, 58 cm. Vaan niin se tuli aika minullekin kun todella ymmärsin, että ammattimies opetti silloin vähän muutakin kuin rakentamista. Jos aikoinaan olisi ymmärrystä ollut himpun verran enemmän, olisin tehnyt monta asiaa toisin ja ollut ehkä fiksumpi. Tuppaa vaan olemaan niin, että älli kasvaa iän myötä - jos kasvaa. Kyllä vanhan kirvesmiehen juttelu silti mieleen jäi ja monesti tullut elämän varrella muisteltua.

Mittanauhassa tulee kaikille kohta, jossa se loppuu. Niin se vaan hupsahti minullakin ja olen kiitollinen, että sain oppini entisajan kunnon ammattilaiselta. Sen avulla kaikki alkoi ja töitä on tehty tähän päivään asti."